Ayat Copyright© All Rights serve permata_ibuayah

mari sebarkan kebaikan


Uploaded with ImageShack.us

Tuesday 7 May 2013

tenangnya apabila mendekatimu..



Sejak kebelakangan ni aku dan kawan-kawan rajin pula menapak ke sawah padi menghirup udara segar sambil menikmati keindahan ciptaan Allah.
 
di suatu sudut. aku terlihat sekumpulan pelajar perempuan seperti
sedang membincangkan sesuatu. Di tangan masing-masing membawa senaskhah buku tebal.
Entah kenapa petang tu aku terasa ingin tahu apa sebenarnya yang 
sedang mereka bincangkan.aku mula mencuri dengar.
oh rupa-rupanya mereka sedang berkongsi-kongsi ilmu agama. Buku tebal yang mereka bawa itu adalah al-quran.

Ya Allah jahilnya aku. Malunya aku pada-MU.
facebook selalu aku buka,tapi al-quran jarang sekali aku buka.
apatah lagi untuk memahami isi kandungannya.

Sejak hari itu,aku bertekad untuk berubah.alhamdulillah aku di temukan dengan seorang kakak yang mengendalikan usrah. dia banyak membantuku. 
sering mengajakku mengikuti program-program yang berunsur islamiah
dan mengingatkan aku kepada Allah semasa aku susah dan senang.

Benarlah kata orang.”jika kita punya niat yang baik insya’allah Allah akan tunjukkan jalan.”
buktinya Allah berikan aku hidayah, Allah anugerahkan seseorang untuk menjadi teman memimpin aku ke jalan yang benar, dan kini hatiku merasa sangat tenang.syukur Alhamdulillah :) :)







FIRMAN ALLAH DALAM SURAH AT-TAUBAH
AYAT 20 :
“ORANG-ORANG YANG BERIMAN DAN BERJIHAD DI JALAN ALLAH DENGAN HARTA DAN JIWA MEREKA, ADALAH LEBIH TINGGI DARJATNYA DI SISI ALLAH. MEREKA ITULAH ORANG-ORANG YANG MEMPEROLEH KEMENANGAN.”


No comments:

Post a Comment