Ayat Copyright© All Rights serve permata_ibuayah

mari sebarkan kebaikan


Uploaded with ImageShack.us

Friday 28 September 2012

magnet cinta !


MAGNET CINTA !
 
 



Hari ni genap 20 tahun aku hidup di dunia. Setiap hari aku lakukan benda yang sama. Belajar, makan, tidur….belajar, makan, tidur… begitulah rutin harianku. Aku gembira. Tapi aku masih merasakan ada sesuatu yang kurang. Aku selalu bertanya apa lagi yang kurang. Apa lagi yang masih tidak lengkap dalam hidup aku.
Kawan-kawan di kuliah selalu bercakap mengenai cinta. Cinta ke yang aku cari? Tapi….cinta siapa?
cinta Allah? Aku solat 5 waktu. Aku pakai tudung. Tapi apa lagi yang kurang?
Bip..bip! satu mesej ku terima.
“ marilah beramai-ramai datang ke dewan seri mutiara untuk memeriahkan majlis ilmu kerana Allah! JJ
                                               kak ayuni
J
Ermm siapa pulak kak ayuni ni? Adoi mane pulak dia dapat nombor aku ni.

Sampai saja di rumah, Fika rakan serumahku memanggil-manggil namaku seperti ada sesuatu yang penting ingin di beritahu.
“izz! Cepatlah izz datang sini.aku nak tunjuk benda best kat kau ni. Sinilah izz!
Dengan gopoh-gapah aku pergi ke bilik Fika.
Fika menunjukkan mesej yang dia terima.
“ala Fika..aku pun dapatlah mesej ni.kecoh la kau ni.”
“eh kau ni,ade pulak cakap macam tu kat aku.jomlah kita pegi sabtu ni.mesti best izz.ceramah dari ustaz Hadi tu…”
“sape ustaz Hadi tu? Aku x penah dengar nama dia pun.”



“ala glamer ke tak glamer ke.. tak penting sume tu. Yang penting isi kandungan ceramah dia. Tengok ni tajuk dia je dah menarik tau.
‘ MAGNET CINTA! ’ haaa….best kan?”
Aku terdiam. Dalam hati mengiyakan kata-kata Fika.
“kau teman aku ea sabtu ni? Tau tau…selalu aku teman kau cari barang kat pasaraya. Kali ni kau teman aku pulak. Ok?”
“yelah…yelah.”sahutku acuh tak acuh
--------------------------------------------------------
Lepas dengar ceramah dari ustaz Hadi malam tu. Hati aku rasa terisi. Bahagia dan tenang.
“Ya Allah, inilah cinta yang aku cari selama ni. Hati ini tenang bila dekat dengan-Mu Ya Rabb. Kuatkanlah magnet cintaku ini pada-Mu ya Rabb LL
Tuk! Tuk! Pintu bilikku diketuk
“ Izz..selamat hari lahir. Ni aku ada hadiah sikit untuk kau. Semoga cinta Allah sentiasa bersama kau Izz. Dan terima kasih sebab teman aku pegi ceramah tadi.”
“aku yang patut ucap terima kasih pada kau Fika. Sebab bawa aku dekat dengan MAGNET CINTA ILAHI.”
“ Fika, terima kasih bagi aku hadiah al-quran ni.macam tau tau je aku nak cari al-quran ni kat kedai buku esok.”
“ aku tau lah.kau dan aku memang perlukannya. Aku sayang kau tau Izz.”
“ Aku pun sayangkan kau Fika..”
Sayang kerana Allah..kami berkata serentak J

No comments:

Post a Comment