Ayat Copyright© All Rights serve permata_ibuayah

mari sebarkan kebaikan


Uploaded with ImageShack.us

Thursday 23 June 2011

DIA ade dengan kita,,,selalu..=)

assalamualaikum=)
alhamdulillah tercapai juga hasrat hati ana untuk create blog,hehe.syukran kepada yang sudi menziarah blog ana ni.terharu ana bila ada yg sudi memberi komen dan pandangan..ni first time anan buat blog dan ana harap ramai lah shbt2 yang sedia memberi tunjuk ajar.amin.

tanyalah hati kamu ape yang dia mahukan hari ni? ana yakin hati sahabat2 semua termasuk ana sndri mahukan makanan rohani iaitu amal dan zikir allah.ye ana yakin masih ramai yang diantara kita masih tercari2, terpinga2 mencari identiti diri..
ana juga manusia biasa tak terlepas dari dosa.tapi syukur alhamdulillah ana masih diberi peluang untuk kongsikan ilmu disini.alhamdulillah.alhamdulillah besar nikmat allah..
sahabat, kalau boleh kita hitung nikmat ALLAH selama hayat kite ni..ana pasti takde satu nombor pun mampu membuktikan angka sebenar nikmat allah kepada setiap hambanya di muka bumi ini.subhanallah!
allah beri kita bermacam2 nikmat supaya kita sntiasa bersyukur..sekadar alhamdulillah.
sukarkah mahu menyebutnye wahai sahabat??
sebutlah dengan nama tuhanmu
 yang MAHA PENGASIH  lagi MAHA PENYAYANG.
allah cintakan kita. allah sayangkan kita. allah mahukan kita bila masanya tiba..ucaplah kalimah alhamdulillah dengan hatimu..dengan lidahmu..dgn amal dan keikhlasanmu.percayalah! allah akn membalas setiap perbuatan baik kita dengan kebaikan..
selangkah kita mendekati ALLAH, seribu langkah DIA mendekati kita.=)
alangkah gembirenye sahabat..kalau allah sayangkan kita. alangkah bahagianye sahabat kalau allah cintakan kita.masya'allah..

tiada wajah kita pun kelihatan pada bumi ini,
bayng kita sedikit pun tak kelihatan,
betapa kerdilnya kita disisi Allah..

Nabi Muhammad S.A.W bersabda :
 'orang yang sempurna islamnya ialah orang yang menyelamatkan orang islam yang lain dari gangguan lidahnya dan tangannya, dan orang yang berhijrah sebenarnya ialah orang yang meninggalkan apa yang dilarang oleh Allah
(riwayat Bukhari)

No comments:

Post a Comment